Näyttelyavajaiset korvaavat opetuksen torstaina 11.4.

2.4.2024
Torstaina 11. huhtikuuta 2024 Espoon kuvataidekoulussa ei pidetä normaaleja opetustunteja, sillä vietämme kevätnäyttelyn ja lopputyönäyttelyn avajaisia kauppakeskus AINOAssa Tapiolassa klo 18 alkaen.

Hyvät oppilaat ja huoltajat,

Poikkeuksena ovat seuraavat ryhmät, joissa opetus pidetään torstaina 11.4. normaalisti:
- Juvanpuiston kaikki opetusryhmät
- Niittykummun/Uusikummun koulun kuviskerho
- Åbergin lastentalon harrastuskerho

Näyttelytilan koko ei tällä kertaa mahdollista koko koulun osallistumista avajaisiin. Tämän vuoksi vain torstain opetusryhmien oppilaat on kutsuttu avajaisiin huoltajiensa kanssa. Huoltajat ovat tapahtuman aikana vastuussa huollettavistaan.

Voit halutessasi pukeutua kirjain-aiheiseen asuun!

Toivomme vieraiden saapuvan avajaisiin julkisilla liikennevälineillä.

Nimenomaan – Espoon kuvataidekoulun lopputyönäyttely ja oppilaiden yhteisteos

Avajaisohjelma torstaina 11.4. klo 18

Paikka: AINOA 1. krs, näyttelytila Kaisan Cafén ja Stadiumin välissä

Tervetulotoivotus, rehtori Maritta Poijärvi, Espoon kuvataidekoulu
Näyttelyn avaus, Mervi Katainen, Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja
Lopputyöntekijän puhe
Lopputyöntekijöiden kukitus, Maritta Poijärvi & lopputyökoordinaattori Ruusu Hulmi

Lopputyönäyttelyssä esitellään vuonna 2024 valmistuneet lopputyöt. Näyttelyyn osallistuu 50 opiskelijaa, jotka ovat iältään 15–20-vuotiaita. Lopputyö on taiteen perusopetuksen syventävien opintojen huipentuma. Oppilas valitsee itse teoksen tai teoskokonaisuuden aiheen ja toteutustavan sekä dokumentoi prosessin.

Näyttelyssä on mukana kuvataidekoululaisten yhteisteos "Nimien tarinat". Teos muodostuu puukuutioista, joihin jokainen on kuvannut etunimensä anfangin eli koristellun alkukirjaimen sekä muita kirjaimia ja kuvia. Kuutioita suunnitellessaan oppilaat tutkivat nimien tarinoita ja historiaa.

Tilaisuus taltioidaan Facebook Live -lähetyksenä, joka katseltavissa Espoon kuvataidekoulun Facebook-kanavalla.

Näyttelytilat sijaitsevat kauppakeskus AINOAssa 1. ja 2. kerroksessa.

Näyttelyt ovat avoinna 12.4.–12.5.2024 seuraavina aikoina:
Arkisin klo 10–20
Lauantaisin klo 10–19